Klachtenregeling
We doen ons uiterste best om de belangen van kinderen en ouders zo goed mogelijk te dienen. Dit lukt echter niet altijd. Als u een vraag, een opmerking of een klacht heeft dan willen we dat graag horen.
U kunt hiervoor het beste de leerkracht benaderen. Hij of zij gaat met u in gesprek omtrent uw opmerking of klacht. In de meeste gevallen leidt een open gesprek, gericht op samenwerking in het belang van het kind, tot de oplossing.
Wanneer u er samen met de leerkracht echter niet uitkomt, kunt u terecht bij zijn of haar directleidinggevende, dat is in de meeste gevallen de directeur van de school. Het bestuur van de VCOG gaat ervan uit dat klachten het beste opgelost kunnen worden, daar waar ze spelen en dat is in de school van uw kind. De directeur zal zijn uiterste best doen om met u en de leekrracht tot een oplossing te komen, ook wanneer daar meerdere gesprekken voor nodig zijn.
Wanneer er in school geen oplossing is gevonden kunt u naast de contactpersoon ook terecht bij het bevoegd gezag van de VCOG. Daar kunt u ook terecht wanneer u een klacht heeft over de directie van de school.
Het bevoegd gezag van de VCOG wordt vertegenwoordigd door de directeur-bestuurder, de heer Klaas van Veen.
Contactinformatie:
In zeldzame gevallen leidt ook bovenstaande procedure niet tot een bevredigende oplossing. Op dat moment kunt u terecht bij de geschillen commissie voor het christelijk onderwijs, of de onderwijs geschillencommissie. Beide commissies zullen uw ingediende klacht in behandeling nemen, hetgeen niet altijd tot een hoorzitting hoeft te leiden. Meer informatie hierover kunt u vinden op: www.geschillencommissiesbijzonderonderwijs.nl
Wanneer u overweegt uw klacht bij één van de geschillen commissies in te dienen, is het raadzaam om zowel de school als het bevoegd gezag daarover in kennis te stellen